Visión pura y la visión del gurú: Una fenomenologÃa del desconcierto
Palabras clave:
Guru, Pure Vision, Mystic Humanism, Dzogchen, Self Revelation, Tantra, Kashmir Shavism, Bewilderment, vision pura, humanismo mÃstico, autorevelación, shivahismo de Cachemira, desconciertoResumen
Comprender la naturaleza del gurú puede ser desconcertante. Una fuente de este desconcierto es que muchas personas piensan que el gurú es una persona, el gurú no es una persona. La naturaleza verdadera y omnipresente del gurú puede ocultarse y el poder del gurú, limitarse, antropomorfizarse y politizarse. Para usar el lenguaje heideggeriano, la dimensión óntica se convertirá en el centro y la dimensión ontológica, forcluida. De hecho, el gurú no es una entidad, el gurú no es una cosa y el gurú ni siquiera es un ser. El gurú es el campo del ser. El guru es el campo de la manifestación del ser de la autorevelación. El gurú es el resplandor de la conciencia primordial. El gurú es la propia conciencia.
Abstract
Understanding the nature of the guru can be bewildering. A source of this bewilderment is that many people think the guru is person, the guru is not a person. The true and pervasive nature of the guru can be concealed and the power of the guru limited and anthropomorphized, and politicized. To use Heideggarian language the ontic dimension will become the focus and the ontological dimension foreclosed. In fact, the guru is not an entity, the guru is not a thing, and the guru is not even a being. The guru is the field of being. The guru is the field of Being’s manifestation of self -revelation. The guru is the radiance of primordial awareness. The guru is your own awareness.
Citas
Dudjom Lingpa’s Visions of The Great Perfection, Translated by Alan Wallace 2015
The Prayer of Calling The Lama From Afar: A Spontaneous Song Of The Original Nature from: Yeshe Melong Dudjom Tersar Ngondro 1992
Wisdom Nector: Dudjom Rinpoche’s Heart Advice, Translated by Ron Gary, Snow Lion Publicatons 2005
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